TA DET SOM DET KOMMER , MAMMA ♡

Reklame | Adlibris

God kveld

I dag har jeg virkelig forstått hva det vil si og være alene .. Jeg skal aldri mer dømme eller belære noen som er alene verken med barn eller dyr.

Det er ikke alltid så lett og ha huset vasket , rene barn og godt humør gjennom hele dagen, virkelig !!Og det er lett for andre og dømme.

Vi står opp ,spiser og lufter Max som en rutine hver morgen , bader og eller dusjer hver kveld og har gjerne et gjøremål i løpet av dagen som inneholder lek og moro for c , uten om all annen lek og moro

steller jeg gjerne i stand noe ekstra en time eller 2 hjemme, eller om vi drar ut på åpen barnehage , går på kurs babytrall/babymassasje og lignende.

I dag var vi inne hjemme pga kulden og har tegnet og rotet det skikkelig til i stua .

Jeg liker aller helst og ha orden i sakene og gjerne legge klart dagen i forveien både plagg og planer for neste dag. Som regel er ikke det noe problem men jeg merker jeg liker dårlig om ting ikke er som de* skal *

Da vi tegnet i dag skulle jeg legge fargene tilbake,  og de har jo sin faste plass tenker jeg .. og begynner med den mørkeste fargen og legger systematisk etter ..

fikk selvklart lille frk tak i esken og snudde den opp ned så alle fargene havnet på gulvet igjen .. da slo det meg

Jeg lar det bare være, og får velge kampene mine.

Jeg tror jeg kan spare mye tid og energi på og ikke henge meg opp i små ting 🙂

Og fikk lagt de oppi igjen *u systematisk *

Og det er ikke bare her jeg kan hente inn krefter men også i andre små ting i løpet av dagen .

Det som er viktig og bevare er spise rutiner og legging  pluss evt andre ting ..:)

Jeg må slappe mer av i rollen som mor og ta ting som de kommer

Dagens lære ♡

Om dere vil tegene  og være kreative med deres små finner dere mye moro HER

til dere som er alene med barn . Heia

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg