FASTE FOR BEDRE HELSE

FASTE

 Faste er en fantastisk god ide om man ønsker og rense kroppen fra urenheter, fra hva man får i seg via mat og drikke.

Det er en gammel kunst og faste.

Og kan brukes til så mangt!

Fasting er et så gammelt og velkjent konsept, at det nesten støver av det:
Perioder med sulteforing har vært populært i alle de store religionene, og i medisinen skal praksisen ha vært i omløp i hvert fall siden Hippokrates.
Men nå er noe i ferd med å skje.
I de siste åra har det begynt å komme forskningsresultater som peker mot at fasting kan ha dyptgripende virkninger i kroppen. Ulike former for fasting er blitt knyttet til beskyttelse mot diabetes 2, leversykdom, fedme, hjertesykdom, nerveskader og kreft, for å nevne noe.

Jeg selv har vært plaget med forstyrrelser i kroppen og jeg vet jo at helse kommer innenfra.
Jeg kikket derfor litt nærmere på hva faste kunne gjøre for meg.

på celle nivå kan cellene *stamceller* faktisk våkne til livet igjen om kroppen holdes ren.
det er gjort forsøk i lab, hvor du oppbevarer en stamcelle i ren beholder og den våkner til livet igjen innen maksimum 3 dager

kun fordi den holdes uforstyrret og *ren*

Tips til deg som vil prøve faste :

start veldig forsiktig , med og trappe ned over dager , ditt vanlige mat inntak for og så prøve og gå helt uten.

 når du bestemmer deg for og spise igjen, anbefaler jeg at du starter i små mengder for og tilvende kroppen gradvis

 om du vil faste og du har en sykdom som gjør at du tar medsin , vær nøye med og observere og juster medisinene deretter

Fakta :

det er ofte cellene som gjør at organene ikke fungerer slik dem skal , ikke selvet organet som har sviktet ,

men  altså cellene rundt organet

Jeg velger derfor og faste med gjevne mellomrom slik at kroppen holdes i ro og får jobbe fred,

som den flotte maskinen den faktisk er.

fra naturens side og fra fødsel.

Heia faste! 🙂

resten av bloggen min finner du HER

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg