GJØR DET HJEMME , BABY MASSASJE KURS

Jeg fikk bare lyst til og dele noe fra kurset vi har vært på nå, og fikk diplam i går for fullført babymassasje.
Hun som holdt kurset var nøye på at før du starter, skal du se på babyen din og spørre.
Er det greit at mamma masserer deg?
Sel om hun ikke svarer med ord enda, vil du merke om de syntes det er ok eller ikke, og om de vrir seg unna eller gråter skal du selvfølgelig stoppe og prøve igjen sendere.
Jeg ble positivt overrasket over hvordan hun mente tilnærmingen skulle være.
Og jeg er 100% enig.
selvom min er nå 8 mnd i morgen, og fler av dem er yngre også fortsetter hun:
Vi skal jo oppdra barna våre til og respektere kroppen sin.
Det syntes jeg er en fin ting og starte med. Allerede nå.
Jeg kom i prat med med en Annen på kurset som forteller meg at i Nepal så gjør man baby massasje 2 timer daglig frem til de er 4 år.
Om dette gjelder alle i Nepal vet jeg ikke, men det er noe med kontakten en får med barnet sitt og det er avslappende for begge parter.
Jeg skal ikke lyve og si jeg kommer til og få det til like ofte, men jeg vil prøve og gjøre det til en rutine en eller 2 ganger til uken.
Selvsagt er det daglig med masse kos, men dette blir noe annerledes 🧡
Veldig veldig fint… 👏
Spesseilt for meg som ikke ammer lenger og mister derfor litt av den kontakten en får under amming.
Men om du ammer eller ikke er dette virkelig og annbefale for både mor og barn, kanskje far også vil være med.
Tips.
Bruk mat olje, som du har i maten iogmed at fingrene dems ofte havner i munn 🤦‍♀️
Husk og bruke styrke etter str på barnet. Men ikke vær redd for og ta på han/hun
Masser så lenge du vil/ så lenge barnet orker  men en 20 minutter holder lenge.
Legger med tips til hvordan du skal massere om du har barn med kolikk smerter, da det er vrikig at bevegelsene følger mage og tarm.

GOD MASSASJE
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg