IKKE LÅS DØRA !!

Jeg kom over en fin tekst på Facebook jeg fikk lyst til og dele her med dere ♡

🙄🙄

Når man har valgt å få barn, så er det klart vi skal bruke straff! Jeg foretrekker å bruke en sammenrullet avis. Du bør helst ha slike liggende flere steder i huset slik at du raskt kan nå en når barnet gjør noe galt. Så neste gang barnet ditt gjør noe galt eller ikke hører etter, tar du raskt en sammenrullet avis og slår deg selv gjentatte ganger i hodet mens du roper “dårlig veileder, dårlig veileder!” 🤦‍♀️🤣

For meg er det noe helt nytt og være mamma og jeg føler meg ikke “satt” altså hel om jeg kan si det sånn , i morsrollen .. Jeg lærer noe nytt hver dag.

Tidligere var straff mer brukt , som mine foreldre og meg selv opplevde stadig og få husarrest og “rom arrest ” osv om jeg gjorde noe galt..

Jeg har lest en del og faktisk så sa will Smith noe ang hans oppdragelse av barna og det var at om en av dem hadde gjort noe galt så lukket han ikke døra til soverommet. Han tok den rett og slett av .

Og så som følger at privat liv må fortjenes ♡

Den satt sine spor i meg og jeg tenker om min datter gjør noe “feil ” eller er utagerende ol ,så er det min oppgave og gi hun den oppmerksomhet og kjærlighet hun trenger  samt rammer og forholde seg til.

Det er noe med det og enten om du blir tvunget eller du gjør det frivillig , men og gå og sette seg på rommet og låse døra er sjeldent sundt for verken store eller små og en vil jo ikke matesinnet eller frustrasjonen noe mer om det allerede er noe der ♡

 

Mamma elsker c deg og jeg er stolt over hvordan vi utvikler oss sammen

Lille c snart 1 år og bursdags feiringen er jeg i gang og planlegge og kjøpe inn til .

Jeg gruer meg til og holde selskap for venner og familie da jeg ikke er super flink til og lage kake men jeg får hive meg rundt og prøve selvom. Litt av hvert vil bli servert og temaet er rosa ♡

I dag fikk jeg hengt opp ny TV også *klapp på skulderen *

TV og internett fyren har jeg purret på og håper han kommer snart , så vil det bli oftere innlegg  , slik som før ♡

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg