INGEFÆR HÅRKUR

 

Jeg tror jeg har lagt ut oppskrift på hvordan jeg har laget den tidligere i bloggen, men er så fornøyd og vil lage et inlegg til.

DU TRENGER IKKE KJØPE DYRE HÅRKUR ER I BUTIKKEN..

Serriøst. Heller tvert i mot! Jeg lager min selv og har aldri hatt så tykt hår som nå.

Ikke for og snakke ned om kjøpeprodukter, men det sier seg selv at hjemmelaget og naturlig er bedre!

Ikke bare for håret, men lommeboka også 🙂

Det jeg gjør er:

jeg moser fersk ingefær slik at jeg får saften.

Varmer cocosolje  ikke i mikro med i en skål med varmt vann *viktig*

Og så blander jeg det godt sammen, drypper mixen i hodebunn og og masserer 5 til 10 minutter etterpå og drar oljen tilslutt ut i tuppene.

Mixen kan lagres ca 1 uke i kjøleskap i tett beholder.

Prøv selv 🙂

Det er viktig at du setter skålen du skal smelte oljen i, trygt oppi skålen med varmt vann, slik at oljen ikke blandes med vannet.

Næringsstoffer i ingefær

Ingefær inneholder flere vitaminer og mineraler, blant annet mineralene kalsium, kalium, fosfor, kobber og magnesium samt vitamin C, B6 og E. Ingefær inneholder også flere betennelsesdempende stoffer og antioksidantforbindelser, som gingerol, betakaroten, shogaol og kurkumin.

koksolje

Kokosolje er anvendig som hud- og hårpleie. Oljen inneholder antibakterielle stoffer og trekker lett inn i huden og beskytter huden mot aldring og ulike hudplager. Kokosolje kan brukes som fuktighetskrem, kroppskrubb (blande med Epsom salt og f.eks mandelolje og du får en herlig pleiende skrubb til kropp og ansikt), hårbalsam, makeup fjerner og mot solbrenthet (smøres på huden både før og etter soling)  øker blodirkulasjon og gjør at håret vil vokse raskere  derfor er disse to ingrediensene alfa omega når det kommer til hårvekst

Lykketil og husk, prøv det først selv,  før du betaler dyrt i butikkene

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg