KANEL

 

  • Kanel kan nemlig lindre helseplager som diabetes og høyt blodsukker
  • gir deg et sterkere immunsystem.
  • Det råder ingen tvil om at kanel har en sterk, antioksiderende effekt
  • såkalte polyfenoler, en gruppe antioksidanter som hindrer skader i kroppen . Polyfenoler er viktige ikke for et sunt kosthold per se, men for å forebygge sykdom og styrke helsa
  • kanel kan bidra til å senke blodsukkere
  • For eksempel konkluderte en studie fra 2009 med at et jevnlig inntak av 500 milligram kanelekstrakt reduserte forekomsten av oksidativt stress hos voksne i risikosonen for diabetes med hele 14 %
  • En annen studie fant at inntak av kanel økte følsomheten for insulin i opptil 12 timer i strekk
  • kanel gir en jevnere fordøyelse, dvs et mer stabilt blodsukker
  • Kanel kan også være svært effektivt i å behandle soppinfeksjoner i munnen
  • Forskere fant også at kanelekstraktet forhindret at amyloid, et giftig protein som går hånd i hånd med Alzheimer’s sykdom, forekom i hjernen
  • Kanel gjør at maten bruker lengre tid til tarmene, noe som gjør at du føler deg mett lenger

KILDE

dette er kun få av helsefordelene kanel gir.. og vær snill og del med meg hvis du har egenerfart gevinster ved bruk av kanel

skriv i kommentarfeltet under

Personlig :

jeg husker da jeg fikk påvist sykdommen diabetes som 9 år gammel, kjøpte min bestefar tomme kaplser på apoteket og fylte den med kanel.

jeg skjønte lite da hvorfor han orket og putte kanel i hundre og hundre tomme kaplser for meg, men i dag ser jeg det klarere enn noen gang hvor viktig det er med riktig kosthold for god helse

 

  Bilde er lånt fra google.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg