Kroppen som bærer deg

 

For å unngå smerter i ryggen å generelt plager når en blir eldre har jeg funnet frem til den desidert beste øvelsen en kan gjøre. Dere har sikkert hørt om den før, hehe. Squats

enkelt å greit knebøy både med og uten vekter gir kroppen den styrke å utholdenhet den trenger for velbehag, både nå og i senere tid.

knebøy er den øvelsen som gir best effekt for Hele kroppen mener nå jeg. Jeg fikk svar av en som leste bloggen og hun kommenterte bestemt at dette ikke stemte men at markløft var øvelsen som var best for hele kroppen.  Jeg er ikke enig og uansett er dette en øvelse som gir en mer mannlig kropp enn knebøy, så jeg vil ikke gjøre den.
uansett.. knebøy treffer så mange muskelgrupper.
Og jeg må nevne balanse trening som også er en stor del av utførelsen.
dette gir deg en styrket ryggrad som skal holde deg stabil og stø i mange, mange år.

koordinasjons bevegelser er bra for den mentale biten, sammen med mestringsfølelsen og lykkerusen som kommer etter treningen.

endofiner er lykke. Laget av deg selv, slik at du står i posisjon til å gi.. hva er vell bedre enn det ?
dette kan lysne en hvilken som helst hverdag.

kroppen herdes mot ytre skader, dreper kalorier å forbrenner gjennom kroppen en god stund etter utførelsen av oppgavene.

mobiliteten øker å du blir mer fleksibel.
beveglig hofteparti er heller ingen spøk, det vet kanskje du om du har født barn. Hehe ( jeg snakker av erfaring )

jump squats er perfekt å kombinere med, for deg som mestrer den stående øvelsen. Det vil gi deg yttligere mobilitet i kroppen.( Se bilde )

Tips til deg fra meg

istarten kan det være behjelpelig om du legger en bok eller manual under helene for et ekstra «puff»

Unngå  iskaldt vann før eller under trening da kroppen har nok og forholde seg til.

sett føttene i skulder bredde, men husk på at knærne dine ikke skal stige over føttenes synlighet når du bøyer deg ned. Da vil du gjøre det feil og kan belaste mer enn du gagner på oppgaven.

du skal alltid løfte med bena og finne styrken din derifra. Dette er ikke en rygg øvelse i sin posisjon.

skryt masse av deg selv.

Lytt til kroppen signaler om pause eller hvile, ikke press deg for hardt og vær tålmodig med deg selv.

Det var det jeg kom på av tips nå, det er noen år siden jeg var skikkelig inne i treningslæren men dette husker jeg siden sist. Jeg håper noe av det kommer godt med til deg som har lyst til å hive med med.

jeg startet en 30 dagers utfordring på Instagram i går, så om du vil hive deg med kan du ta screenshot av storyen å følge denne. Det er bare for motivasjon, det er noen få nå som har meldt seg med og jeg håper og se deg med også. Besøk Instagram @se_helene  så omposter jeg innlegget i dag.

Vi står sammen om styrke.

Hold motivasjonene oppe, ikke sammenlign deg med andre å heller forvent de store resultatene med en gang så har vi sammen kommet veldig langt!

om du vil må du bare sende meg meldinger i innboks vdr motivasjons tips eller lignende.

Happy squatting

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg