KYSTHOSPITALET DAG3

OKEI.. jeg føler meg godt tatt vare på her i stavern. det er funnet nye trykksår som de ikke har informert meg om i skien, og det er jeg veldig glad for.. eller SUper glad for, slik at de kan ordnes opp i mens jeg er her.

idrettspedagogen jeg har fått utdelt er en sprek liten bestemt frøken som får meg i treningslyst som er veldig positivt. jeg skal i dag til en ortopedi klinikk og få noe hjelpemiddler for droppfot som jeg har på venstre side. det vil gjøre gangen min mye lettere og energi nivået vil bevares bedre, utover dagen ..!  ellers er ansatte som mennesker flest, forkjellige.

 

det var en episode i går hvor jeg overhørte en av søstrene si til en annen passient som lurte at : jo et vanlig bls ligger på 14… så jeg ba henne til bordet mitt og sier til henne det at det der kan du ikke lære bort. et bls ligger best mellom 4-8 altså opptimalt på 5, 6, 7, og hun fortsatte : Nei det kommer ann på kl på dagen .. osv og jeg bare herregud, det har ikke en dritt og si hvor mye kl er men aktivitet kan spille en rolle..Hun kom en time senere inn på rommet mitt og beklaget seg.. hehe.. da hadde hun vell skjekket det opp.. problemet mitt da er om hun hadde gått og lært dette bort til folk med ny diagnoisert diabetes så ville jo ikke det vært bra… ja. ja

i dg ble jeg trillet over tunet her til de herre ortopedene og ble tildelt en sak som skal festes i foten og rundt ankelene,, altså i skoa, ikke foten, se bilde.. det gjør det mye lettere for meg og gå faktsik så tommel opp! jeg tokk også avtrykk av foten slik at jeg vil få tilpasset såle med trykk fordeleing i begge føtter.det er liksom en mulit diagnose, eller problemstillinger som ikke henger sammen men må behandles etter det lange oppholdet på intensiven i koma, som gjør at jeg må behanlde ting sånn litt her og litt der.. jeg er veldig glad noen holder oversikt og også på hjemmefronten med tilpasset leilighet osv .. tusen takk fro all hjelp så langt.

 

nå skal jeg ned og spise lusnj, før fysioterapaut etterfulgt av gruppetrening ( styrke ) og forresten denne spm og svar ruden blir utsatt ordi jeg savner enda noen fler spm fra dere

håper dere har en fin dag og takker for alt det possitive som omringer dere hver dag..!

nuss fra meg ;*

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg