OM AVHENGIGHET

skrevet av sexolog 

Jeg mener man er sexavhengig dersom man bruker sex overdrevent, for eksempel for å oppnå bedre selvfølelse eller kontroll over andre.
– Jeg vil ikke sette noen i bås og svarer på generelt grunnlag at en person som er såpass drevet av sex ofte har en underliggende problematikk.

Det kan gjøre at hun/han er avhengig av følelsen av kontroll hen får under selve akten, av jakten i seg selv – altså spenningen, eller følelsen av seier som hen opplever etter akten.

Noen mener også du er avhengig kun dersom det er et fett hvem du ligger med.

 

 

Personlig tror jeg på 6 forkellige avhengigheter vi mennesker kan være utsatt for
SEX   SPILL    MAT   RUS    NIKOTIN    TRENING
mulig det er en eller to til som katogoriserer, men det er i hovedsak disse folk sliter med både synlig og usynlig for andre.
Men Jeg tror også på en og samme løsning for alle disse *problemene*
Selv om det er mange veier til rom, er det målet som er viktig og oppnå.
Jeg har meditert en stud og finner mye glede i det. der har jeg lært og tømme sinnet og sitte med sinnsro for meg selv.
i denne prosessen lærte jeg også og skyve negative tanker til side,
og iogmed at Tanken styrer handligen er det mye som blir gjort i denne rekkefølgen
FØLELSE – TANKE – HANDLING
Om en vil forandre på HANDLINGEN, må en først forandre TANKEN, og hvordan forandre en tanke. JO da må du alleførst forandre på FØLELSEN,
disse tre går ofte om hverandre og er vannskelig og få tak i med det første , men med litt trening kan du lærer deg når en følelse kommer , og du derretter skaper en tanke, som gjør til handling
Om du klarer og stoppe følelsen og si til deg selv istedenfor at å den så god ut
si . ÆSJ den så vond ut, til du overbeviser deg selv om at det ikke ser godt ut
hva enn du måtte ønske
eller i det hele tatt forrandre på det mønstert du har vært i , på samme måte
stoppe opp og gjøre noe annerledes enn hva du er vandt med. da bryter du mønstert !
det og forrandre en følelse er ikke det letteste , men se for deg du står opp om morgen
hva kommer først ?
Jo f.eks en følelse , som forteller deg om det er kaldt eller varmt
og da tenker jeg må gjøre noe med situasjonen
som igjen gjør til at du står opp og kler av/på deg,   altså handlingen.

 

Men hvordan forandre en følelse ?
det kan være så enkelt som og bytte ut gardinene i stua.
dusje på morgen istedenfor det du vanligvis gjør på kvelden, eller
flytte søppelbøtta en annen plass i rommet, slik at du må tenke nytt da du skal kaste søppel.
litt morsomt , men viktig for og kunne gjøre annerledes
nyttig om du ønsker og snu om tankemønster og forandre egen adferd også

 

NYTTIGOGVITE

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg liker deg du er en person som tør og kalle en spade for en spade og tør og si din mening rett ut
      Jeg har prøvd livets skole selv det og se Att du som er så vakker som glamor modell også sliter med ting så vet jeg att du er ett menneske som skaper håp til alle og om du trenger noen óg prate med som ikke har annet agenda en bare og lytte kan du prate med meg så ofte du vil bloggen er konge stå på stor bamseklem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg