Jeg trenger deres mening om en skole oppgave

De siste ukene har gått så fort. jeg syntes ikke jeg har vært noe flink til og bruke bloggen, slik jeg burde. Jeg har dårlig samvittighet.

Jeg går på skole ( dagtid ) og er mamma frem til kl 19.00 hver kveld så det blir liksom ikke tid så mye mer enn instagram desverre. Nå kjente jeg, jeg fikk behov for og sette meg ned og bare skrive ned hva som skjer med meg / oss om dagen. jeg mener ikke skremme bort noen, men etter å ha motatt meldinger på ig om hvor dårlige forbilde jeg er etter og ha funnet ut at noen stalker kontoen med fake profiler ble jeg helt satt ut. hun ene skriver at jeg må slutte og lyve om samarbeid og at jeg er et dårlig forbilde.

bare for og svare på hele greia så skjønner jeg ikke helt hva du mener med at jeg juger om samarbeid. jeg har noen faste jeg reklamerer hver måned og andre ting i story jeg tagger mer generelt, mulig du blander disse tingene ? jeg vet ikke ..  jeg syntes heller ikke det er fair og skrive jeg er et dårlig forbilde, og håper ikke det er mange av dere som syntes det. jeg vet ikke hva jeg skal si og gråter..

håper du vil forstå at jeg er egentlig bare ute etter og finne ut av hva du mener i og med at du sier slik, men ikke kan forklare deg.

for og prate om noe helt annet, skulle jeg ønske jeg kunne komme inn på et universitet i oslo å slippe og ta opp fag på nytt, men det ser ut til at det er eneste veien inn.. vi får se, jeg tar nå opp de fagene jeg skal og håper på gode karakterer til sommeren.

Etter oslo besøket vi hadde forrige helg her jeg døds gira på og reise innover med Constanse så ofte vi kan, frem til vi muligens flytter for og studere. vi sov forresten på Thon hotell ved Aker  brygge og jeg trives godt, min bror bor i Oslo med damen sin, så det ble et hyggelig møte med de der også. På vei hjem kjørte jeg innom for og se på universitetet og vi var innom kjøpesenteret cc vest og handlet inn ny jakke, hårsløyfe, strømpebukser 🙂  dere skal se Constanse med sløyfene fra Prinsesse fin, jeg smelter  bilder og litt div kommer i ig

jeg mer enn gjerne brukt all min tid på bloggen. jeg skal prioritere det mer på kveldstid fremover. det er en liten pause i boken jeg holder på med også. og jeg vil holde dere som følger meg oppdatert,når den er forventet ferdig. det er et spennende prosjekt jeg har sittet med i mange år som derfor ikke er så lett og skrive ned konkret. takk til dere som hjelper med meg dette forresten.

husk og følg meg/oss i ig for daglige oppdateringer DET KOMMER nye spennende samarbeid også, I can`t wait.

tips : Hår

instagram: @se_helene

 

Jeg trenger deres hjelp og ber om at noen vil komme med synsvinkler og tanker rundt temat

“Mennesket i sentrum”

jeg har fått i oppgave og trekke sammeligninger mellom hvordan de så på dette i renessansen ca 1500 tallet frem til i dag. min svar oppgave ser sålangt slik ut

 

Mennesket i sentrum Da og Nå

Gjør som gud og bli menneske igjen tenker jeg da når jeg sitter og gjør meg klar for morgendagen

det kan ikke forventes av meg slik som antatt og jeg er redd for å komme til å skuffe noen.

Forventningene som følger meg i dagens samfunn, gjør til at jeg har mye fokus, på meg selv..

eller gjør det virkelig det?

I det, det ser ut til at jeg har fokus, på meg selv, handler det faktisk om HVA jeg må gjøre for å tilfredsstille kravene og forventningene som er gitt til meg. Dette er ikke å sette mennesket i sentrum. Jeg mister fokus, på det som er rundt meg og ofte det som er av større betydning enn utseende.

Personlig syntes jeg det er vanskelig og skulle trekke likheter mellom datidens syn på mennesket i sentrum og hvordan vi ser det i dag. Jeg kan se for meg det blir litt som sosiale medier hvor du setter deg selv i fokus til en hver tid og prøver og få til den perfekte selfien. Fremfor å legge Fokuset ditt det hos en høyere makt enn deg selv.

Jeg har jobbet meg ut av posttraumatiske hendelser hvor jeg endte opp med å bli nødt til å legge noe av arbeidet til de høyere makter, og jeg er sta. Dette skulle jeg få til selv tenkte jeg, men som menneske skal du ikke bære alt selv.

For meg er det absurd og se på seg selv som gud, mens du lever her på jorden, men det at vi har større muligheter i oss selv, enn de fleste er klar over. Er jeg overbevist om!

Hvert enkelt individs «sentrum» kan også være forskjellig fra en annens sentrum, slik som religion,tro eller syn på livet.

(selv da har vi..)

(Vi har da alle..)

mulighet til og være i sentrum om vi ikke godtar enhver forventningene som blir gitt oss i dagens samfunn! hvis vi kunne klart og si nei, motstå arbeid og lyster. For og så mestre det og sette av tid til å prioritere seg selv. vil vi kansje være i sentrum.

En klok mann skriver: og jeg siterer

«du skal meditere minimum 10 minutter hver dag. har du ikke tid til det. Skal du sitte 20 minutter».

Hvert enkelt individs «sentrum» kan også være forskjellig fra en annens sentrum, slik som religion eller tro.

Gjør som gud, og bli menneske igjen.

Renessansen: 1500 tallet.

 

Ingen kilde

Signe Helene

 

2 kommentarer
    1. Jeg er sannsynligvis utgått på dato og skjønner kanskje ikke så mye av dagens skoleoppgaver, men jeg føler vel at du vaser litt her og skriver masse ord som sier lite? Du bør google mennesket i sentrum 1500 tallet ..og deretter mennesket i sentrum 2000 tallet, ( f.eks), ..så får du masse gode tips om hva dette handler om. For guds skyld, ikke skriv av 😏Da kapper de huet av deg , ihvert fall sånn karaktermessig..hehe. Men du får mange tips.
      Lykke til!

      P.S. Gi fa** i mobbere. Du er helt super som du er og behøver ike være forbilde for noen andre enn barnet ditt.( eller barna, jeg aner ikke hvor mange du har. Ikke vært innom denne bloggen før)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg