TIP OLDEMORS KROMKAKER OG HAVREFLARN

I dag har jeg vært så heldig at etter bbytrallen kom oldemor på besøk og vi har laget KROMKAKER og HAVREFLARN
Og jeg skal være grei og dele med meg oppskriften da disse er eld gamle og best på smak 🙂
Nå er det helt garantert at ikke mine ble av de fineste, så for dere som har gjort dette før vil dere nok få en mer riktig farhe og lignende på kakene

Men jeg er fornøyd til at dette er første gang.

HAVREFLARN

100 g. smeltet smør

4 dl   store havregryn

3dl  sukker

2 egg

2 ss hvetemel

2 ts bakepulver

Hell  smeltet smør over havregryn, rør så i sukker og piska egg deretter hvetemel og bakepulver

Stekes ved ca 220 gr

KROMKAKER

CA 60 STK

8 egg

1/2 kg sukker

Piskes

1/2 kg smør smelts

(la det stå litt)

Ca 1/2 kg hvetemel

Vanilje sukker

stor porsjon

 Masse fint utstyr HER

Grillvott, Grips, Svart, Kitchen//Villeroy & Boch Clever Cooking Bolle + Dørslag Grønn 29 c mål//Hay//Kitchen Craft//Eva Solo//Kenwood  Cooking Chef Kjøkkenmaskin

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg