Late Night Utblåsning.Frihet

obs langt innlegg

Frihet har gjort for meg det at jeg har følt

mestring

lykke

stolthet fullkommenhet

respektert  og

Frihet ser jeg på som en mulighet. En mulighet som har gjort til at jeg har stått med en sjans til og forvare meg i diskusjoner. Bland annet.

denne muligheten vet jeg at jeg har hatt, fordi jeg har mistet den en gang.
det føltes som om personen jeg var i lag med skulle overvåke alt i meg, fra hvordan jeg sminket meg til hva jeg skulle tenke .
jeg følte det som at jeg lå i en svirmel av tanker jeg ikke fikk tenke klart, mye personlig negativitet blandet med kommandoer, altså jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det.
se for deg  at du står i et rom med vegger lagt av bomull. Tidligere kunne jeg gå med binn for øynene og ikke treffe noe hardt , uansett hvilke vei jeg gikk eller hva jeg gjorde der inne.
nå var rommet uten bomull og tilogmed skjulte bomber som lå rundt. Jeg torde ikke bevege meg.

jeg var knust, ikke litt. Men totalt  avhengig av han partneren sin bekreftelse. Jeg var tilogmed genuint opptatt av han sine bestemmelser før jeg valgte noe selv.  Dette var ikke likt meg, så jeg kjente jo at noe ikke stemte

( dette er forresten mye av grunnen til hvorfor jeg skriver om mentalisering og språkets makt for tiden, skoleoppgaver)

 

Mange av utenlandsk bakgrunn kommer med en oppfattelse av at kvinnen skal gjøre ditt og datt. Kvinnen skal gå med det og ikke det. Altså

jeg går på skole nå og det var en utenlandsk i klassen som avbrøyt i en diskusjon med historielærerne.
… ja også skal du fortelle en kvinne hva hun skal tenke, sier han

 

serriøst eller ? Tenkte jeg. Han vet sikkert om det som skjedde meg i forholdet noen år tilbake. Da fikk det opp for meg at han jeg var i lag med drev med snikislamisering som ministeren vår sa så fint.

jeg var i et forhold for noen år siden.
jeg merket sakte men sikkert hvordan samtalen forandret seg, hvilke krav som ble stilt og hvordan de utøvet seg ettervært som dagene/tiden gikk og ikke minst følelsen jeg fikk av undertrykkelse.

jeg tenkte lenge ja-ja han mener det sikkert ikke sånn. Eller sånn kan det jo ikke være! Og smilte med.   Mange du leser om skriver jeg burde tatt hintet tidligere, men altså hva betyr det!?
hva skal du se etter i han ?
når gjør han hva ?
dette ble for mye og jeg forsvant inn i svirmelen igjen.
fikk var så et par dager på besøk hos noen andre , jeg kjenner fra tidligere. Min mor

da gikk det opp for meg

han kan ikke bare ta den jeg var og gjøre meg om til en muslimsk troende. hjemmeværende. undertrykt. kone.  Det er ikke snakk om!
Nei jeg vet hvem jeg er .. da jeg letet mellom minnene mine (bilder,tekster osv )

kom deg til meg at jeg måtte oppsøke noe jeg hadde kjært som liten. Så jeg reiste i stallen.
jeg var alene i stallen da jeg gikk bort til en av hestene og klappet den. Jeg ble fylt med gode minner, lys og godhet.
hjertet banket igjen, jeg følte meg trygg.
det var noe kjent for meg, men for deg som ikke kjenner det slik som meg, så kan du føle det som at du ligger på en eng, full av hvit godt bomullsstoff  og alt er greit. Hvordan du ser ut, tenker, spiser og driter

alt er greit.

da forsto jeg viktigheten og følelsen av FRIHET

jo mer slike ting jeg gjorde, jo lettet ble det for meg og bevare det «i meg» som definerte meg. Slik jeg var.  Jeg var fri? Hva er dettte for et hi ?

Jeg var fri, og friheten skulle jeg bevare.  Men det var et helvete. – og ikke hev deg når du leser dette for jeg veg hva jeg snakker om!  Det var et helvete.

Svirmelen jeg var i var: ukjenthet, annerledes, negativt ,  frykt og kontrollerende

men dette er ikke så lett og få oversikt over hvis du ikke får tak i hvordan det en gang var. Eller til deg som ikke har slike gode minner.
hvordan det kan være !

litt etter litt bemerket jeg hvordan jeg kunne bevare mitt og samtidig spille med i hans forsøk på overtagelse av selvet i meg.  Jeg ble mer og mer bevisst hans teknikker i forsøket på å forvirre meg.

jeg fornektet for alt, helt til deg begynte og gjøre vondt i kroppen. Noe fortalte meg at dette lar du deg ikke gi bort. Dette er deg. Han får ikke ta det.
noen sa meg :

ikke gi slipp på det lyset du kjenner inne i deg.
Har du det ikke så skaper vi det og planter det i deg slik at det får vokse. Jeg vil vokte over deg slik at du får smerter hver gang overtagelse blir brukt. Da vet du!

jeg har aldri vært kristen i den forstand at jeg går i kirken, og det er heller ikke endret i dag.
for min gud/ høyere makt forteller meg at jeg kan være fri under han.
så jeg ventet.. og lærte meg å lese tegnene. Jeg ble smartere å lykkelig igjen! Jeg fikk en mening.uten om og være tiltalt avhengig av mannens bekreftelse. Jeg ble meg selv igjen.

det var ille og se ( fra en tredje person s vinkel) hvordan han trodde han lurte meg å at han fra bunn av ønsket og styre meg inn i et liv med undertrykkelse og selvhat.

jeg klarte nesten ikke å prate lenger, ord mistet mening og betydningen forsvant.

 

Men der lå jeg med er lite ønske og et grønt lys for at dette ikke var slik jeg var dømt til ig tilbringe dagene mine. Jeg var mer verdt enn som så. Og noen var glad i meg.
Lyset / varmen / tryggheten hva enn du vil kalle det. Det ble sterkere som dagene gikk og jeg forsto fellene som partneren min satt opp.

Dette er et personlig møte med snikislamisering som ble sagt så fint av myndighetene her

men på et personlig nivå, ikke offentlig av den forstand, som jeg skriver om skole oppgaver bla

«tenk og kunne flytte den kontrollerende overtaket mannen har hvor du ikke kan ta gener avgjørelser. Over til gud, eller en høyere makt som ønsker deg personlig frihet.  slik at du på jorden får dine rettigheter som individ ?»

jeg sier til dere:

vit hvem dere er,

kjenn godt etter.

Og så bevar det der langt inne i deg selv.

tilfelle noen skulle ville ønske oh prøve seg på deg.
overfører du dette du kjenner er trygt og godt til barna dine slik at de vil få muligheten til og leve et liv i frihet.

 

takk

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg